
MySpace
Line-up:
MC Dälek - Vocals
Oktopus - Production
dälek (Die-a-leck). Далеками назывались диковинные роботы-инопланетяне из значимого английского телесериала «Doctor Who» – и два хмурых человека из города Нью-Джерси, конечно, выбрали себе это имя не без умысла. dälek – это собственно человек по имени Далек (постарайтесь не запутаться) и человек по имени Октопус; первый отвечает за слова и интонации, второй – за звук; вместе они делают тяжелый, ползучий индустриальный хип-хоп. Отметки в резюме говорят за себя (записывались с великой группой Faust, числятся постоянными почетными клиентами лейбла Майка Паттона Ipecac), и собственно песни подтверждают предположения: они сумрачны и резки, мрачны и убедительны, с урбанистическими шумами и параноидальной лирикой.
2004 - Absence @ MP3 CBR 320 kbpsDälek has rightfully gained iconic status as one of the finest alt-hip hop bands of our time. Until recently resolutely “underground”, Dälek methodically undermines every idiotic idiom perpetuated by mainstream rap, choosing instead to blend assaultingly hypnotic rhymes with a corrosively atmospheric, electronica-inflected hard rock sensibility. Combine all this with an undeniable lyrical intelligence and absolutely no illusions about the world we live in and you’ve got a duo that effortlessly embraces genres--from hip hop to jazz, from jazz to metal, from metal to punk, from punk to noisecore, from noisecore back to hip hop. Think My Bloody Valentine + Tool + early Wu Tang combined with Massive Attack and Aphex Twin and you only begin to wrap your brain around what Dälek has unleashed with each album release, each collaboration, each remix…
Dälek’s first release, NEGRO NECRO NEKROS (Gern Blandsten 1998) was released to overwhelming critical acclaim, artfully combining elements of Faust, the rock grit of The Velvet Underground, shoegaze-like density of Ride, and electronica beats with incisively lyrical social commentary. Dälek's second album, FROM FILTHY TONGUE OF GODS AND GRIOTS (Ipecac Recordings 2002) established them firmly alongside hip-hop innovators such as the Antipop Consortium and cLOUDDEAD. Come 2004, Dälek released their dense and dread-filled album ABSENCE (Ipecac Recordings 2004), which brought them their broadest critical and public attention to date. Then, early this year, the band released what is perhaps their greatest work: the eloquent and brooding ABANDONED LANGUAGE (Ipecac Recordings 2007).

01. Distorted Prose
02. Asylum (Permanent Underclass)
03. Culture For Dollars
04. Absence
05. A Beast Caged
06. Köner
07. In Midst Of Struggle
08. Eyes To Form Shadows
09. Ever Somber
10. Opiate The Masses
Playing time 00:57:12
Код: Выделить всё
http://rghost.ru/1610407
Есть ещё альбом 2007-го - кому понравится этот, выложу. Там на порядок меньше нойза (очень мало), поэтому он не такой плотный и по звуку, и по атмосфере, но всё равно классный. Плюс имеется сборник того же 2007-го, на котором есть несколько вкусных треков.
Творчество до 2004-го и после 2007-го больше подойдёт любителям обычного хип-хопа. Альбом 2009-го - эдакая смесь предыдущих двух с креном в традиционный хип-хоп, а первые два даже не помню, как звучат - совсем недолго их слушал до удаления)).
добавлено спустя 1 минуту:
Эх, "ä" в названии темы не отображается...